• Roblox oyun mezarlığından nasıl çıktı ve 2.5 milyar dolarlık bir şirkete dönüştü?
Roblox oyun mezarlığından nasıl çıktı ve 2.5 milyar dolarlık bir şirkete dönüştü?
Türk dizisi misali

Hızlı büyüyen ve tonlarca basın toplayan başarılı şirketler var. Daha sonra, adım atması en az on yıl alan ve şu anki başarı seviyesine göre, herhangi bir tanıma veya dikkat çekmeyen bazı şirketler de var örnek olarak Roblox var.

Roblox’un hikayesi neden çoğunlukla anlatılmamış? Bunun bir nedeni, tüm nesil oyun portallarından ve platformlarından kaynaklanmış olmasıdır. King.com gibi bazıları şanslıydılar veya işlerini döndürdüler. Diğerleri ise başarısız oldu.

Facebook, Apple ve Google gibi şirketler oyun sahnesine gittikten sonra, kendi platformunuzu oluşturmaya çalışmak kötü bir fikir gibi görünüyordu - ve bu yüzden konuşmaya değmezdi. Buna ek olarak, kurucu ve CEO Dave Baszucki basında ilgisiz görünüyordu.

Fakat genel olarak, sorun Roblox'un yıllarca önemsiz bir hikaye gibi görünmesiydi. Şirketin milyonlarca kullanıcısı vardı elbette. Bu yüzden herhangi bir sayıda popüler oyun yaptı. İlk günlerinde Roblox, Roblox'un canlı yayınlanmasından çok sonra çıkan bir oyun olan Minecraft'a benziyordu, ancak bu şekilde daha hızlı büyüdü.

Oysa burada biz bugün: Roblox şimdi 9-12 yaş arası tüm Amerikalı çocukların yarısının platformunda olduğunu iddia ediyoruz. Aylık 90 milyon tekil kullanıcıya ulaştı ve potansiyel olarak bu sayıyı çarparak uluslararası olmaya hazırlanıyor. Ve eşsiz. Temel olarak, bir portal üzerinden oyun sunan diğer tüm dağıtım hizmetleri, Steam gibi bazı uzak platformların yanı sıra sonunda beklenilen patlamayı yarattı.

Bu, Roblox'un sadece nasıl hayatta kaldığı değil, aynı zamanda gelişen bir platform oluşturmasının hikayesidir.

Bir fikrin tohumları

Roblox'tan önce, öğretim yazılımı yapan bir şirket olan Bilgi Devrimi vardı. Öğrencilerin fizik deneylerini simüle etmelerine izin vermek için tasarlanmış olsalar da, belki de tahmin edilebileceği gibi, buna oyun gibi davrandılar.

Baszucki, “Eğlencenin kendi denemenizi oluşturuyor gibiydi” diyor. “İnsanlar oyun oynarken ve okullara ve laboratuarlara girdiklerinde, hepsi araba kazaları yapıyor ve binalar yıkılıyor, gerçekten komik şeyler yapıyorlardı.” Bir kum kutusuyla, çocuklar sadece kütle veya hız hakkında kuru deneyler yapmadılar - onlar oyun oynadılar ya da arkadaşlarına gülmek için gösterebilecekleri deneyimler tasarladılar.

Bilgi Devrimi 1989 yılında Dave Baszucki ve kardeşi Greg tarafından kuruldu (daha sonra Roblox'u bulamadı, fakat şu anda yönetim kurulunda). Yaklaşık on yıl sonra, profesyonel simülasyon araçları yapan MSC Software tarafından 20 milyon dolar karşılığında satın alındı. Dave, bir melek yatırımcı olmak için ayrılmadan önce dört yıl daha orada devam etti.

Baszucki, sosyal ağ kategorisinde Facebook ve MySpace ile tarihleyen bir şirket olan Friendster'a para koydu. Bu yatırım Roblox için fikrin bir başka parçasını ekti. Birlikte ele alındığında, Bilgi Devrimi ve Friendster'ın mirası, Roblox'un altında yatan iki temel bileşendi: güçlü oluşturma araçlarına sahip bir fizik sanal alanı ve bir sosyal grafik.

Baszucki'nin kendisi bulmacanın üçüncü bir parçası. Steve Jobs nesli olarak adlandırılabilecek daha eski bir girişimci grubunun bir parçası olan Baszucki'nin arketipi, Bay Rogers'a Jobs'un kendisinden daha yakın gözüküyor: başarısızlıkla kibar ve hevesli, asla üstün bir içgörü talep etmiyor ve başarılarının karşılığını başkalarına vermeyi tercih ediyor . Sohbette sanal ortamlar, oyunlar, eğitim, dijital kimlik ve teknolojinin geleceği gibi Roblox'a hem merkezi hem de teğet ilgi gösteriyor. Bu karışık karışımda bir yerde, Roblox fikri ortaya çıktı.



"Roblox oyun mezarlığından nasıl çıktı ve 2.5 milyar dolarlık bir şirkete dönüştü? konulu haberimizde Teknoloji Haberleri olarak sizlere Roblox oyun mezarlığından nasıl çıktı ve 2.5 milyar dolarlık bir şirkete dönüştü? ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Roblox oyun mezarlığından nasıl çıktı ve 2.5 milyar dolarlık bir şirkete dönüştü? ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "
5
4
2
1
0