'Call of Duty: Warzone' Fortnite'ın tahtına ciddi bir rakip
Çok fazla insan olabilir, ama aynı zamanda süper eğlencelidir.

Partiye oldukça geç olmasına rağmen, Epic Games'in Fortnite'ı yenilecek savaş royale unvanı haline geldi. Karikatür benzeri hayatta kalma atıcı, kaygan oyun, benzersiz bina mekaniği ve her yaş grubundan oyuncuları (veya ebeveynleri ile parçalara ayırmak için tonlarca büyük bütçeli crossover) karışımı sayesinde şirketin 2019'da 1.8 milyar dolar kazanmasına yardımcı oldu. ') nakit.

Ancak popülerlik ile rekabet geliyor. Fortnite, DayZ, H1Z1, Rust ve PUBG gibi erken görevlileri göndermiş olabilir, ancak büyük isim yayıncıları o zamandan beri battle royale arenasına katıldılar. Yeniden doğdu, sahibi EA'nın desteğiyle, bir yıl önce sürpriz bir şekilde başlatılan Apex Legends'ı 70 milyondan fazla oyuncuya hızla attı. Ama bundan önce Treyarch'ın çok oyunculu odaklı Call of Duty: Black Ops 4'ün bir parçası olarak piyasaya sürülen son oyuncu ayakta durma modu Blackout geldi. Bunun birkaç nedeni vardı, ancak en dikkat çekeni, oynaması serbest değildi.

Daha sonra, neredeyse hiçbir yerden, geliştirici Infinity Ward, ücretsiz bir savaş royale olan Call of Duty: Warzone'u yayınladı. Blackout'tan farklı olarak, Warzone ana oyundan tek başına durmayı amaçlamaktadır ve üstüne inşa edildiği oyun olan Modern Warfare'e sahip olmanızı gerektirmez. Call of Duty oyuncularının bildiği ve sevdiği çok oyunculu bir deneyim sunuyor, ancak muazzam bir haritada ve 149 kadar insanla oynuyor. Çok fazla, ama bir şekilde işe yarıyor.

Call of Duty®: Warzone - Official Trailer

Warzone, oynatmak için ücretli değildir, ancak Modern Warfare'in büyük bir kısmının yüklenmesini gerektirir. Bu, oyuna zaten sahipseniz 20 GB'lık bir güncelleme veya franchise'ın son taksitinde yeniyseniz 100 GB'lık bir indirme anlamına gelir. WarSone'u PlayStation 4'te oynamak için PlayStation Plus gerekli değildir, ancak Xbox One sahiplerinin bir Xbox Live aboneliğine ihtiyacı olacaktır. Pratik yapmak için zaman ayırmadan önce akılda tutmaya değer.

Battle Royale ve Plunder olmak üzere iki mod var. Plunder'da amaç, "en fazla maçtaki Nakit'i toplamak ve savaş alanının gerginlik dolu savaşından kaçmak için ekibinizle savaşmaktır." Yeniden doğmalar etkindir ve herkes için ücretsizdir. Bu makalenin amaçları için Battle Royale moduna değineceğim.

Kadronuza düştüğünüzde - oyunlar şimdilik triolarla sınırlı - Verdansk haritasının ne kadar büyük olduğunu göreceksiniz. Warzone, genişleyen bir havaalanı, bir futbol stadyumu, bir tren istasyonu, bir hastane ve bir çiftlik de dahil olmak üzere büyük ve küçük binlerce binaya ev sahipliği yapıyor. Infinity Ward, yukarıdaki ilgi çekici noktaların bazılarında Terminal ve Yayın gibi klasik haritaları yeniden oluşturarak bir nostalji hissi vermeye çalıştı.

Bölgenin bu kadar büyük olmasının nedeni, modern savaş royale oyunlarında benzeri görülmemiş 150 oyuncuya rahatça sığabilmesidir (Blackout ve Fortnite 100 sayısı, Apex Legends 60'a ev sahipliği yapıyor). Ve daha fazlasına yer var: "Zaten 200 oyuncuyla oynadığımızı söyleyebilirim. Bunu biraz sonra serbest bırakacağız," diyor Infinity Ward Baş Yaratıcı Direktörü Patrick Kelly, USA Today'e verdiği demeçte.

Warzone aslında birçok şeyi farklı yapıyor. Elbette, temel kurulum herhangi bir savaş royale oyununa benziyor: bir uçaktan düşüyor ve seçilen bir hedefe paraşüt / kayma yapıyorsunuz, daha sonra daire (bu durumda zehirli gaz) kapandığında bölgelere doğru ilerliyorsunuz. Ancak ana rakiplerinin aksine, Warzone sizi her zaman bir silahla donatır: erken oyun keşifleri sırasında kendinizi zor bir durumdan kurtarmanıza yardımcı olabilecek tek ateşli bir tabanca. Ayrıca, bir dizi kalkan, saldırı tüfeği, makineli tüfek, av tüfeği, el bombası ve RPG sağlayan taban ganimeti ve göğüs yumurtlamaları da bol miktarda bulunur.

Bununla birlikte, Infinity Ward, Satın Alma İstasyonlarının tanıtılmasıyla silahların ortaya çıkması ve oyun içi yeteneklerin rastgele doğasına karşı koydu. Tüm dünyada sabit noktalarda bulunurlar (mini haritada bir alışveriş sepeti ile gösterilir), size öldürme çizgileri, zırh plakaları, mühimmat ve daha fazlasını satın alma seçeneği sunarlar. Ölüm maçlarında düşman aramak için bir İHA konuşlandırmayı sevdiyseniz, Satın Alma İstasyonları bunu royale savaşına getirir.

Alım İstasyonlarının hiçbiri, önce Nakit satın almadan kullanılamaz. Tahmin edeceğiniz gibi Nakit, zemin ganimeti olarak ortaya çıkan ama aynı zamanda şaka yapmadan, yakındaki bir oyuncunun başına bir fiyat (genellikle 2.000 $) koyan "Sözleşmeler" i tamamlayarak edinilebilen bir oyun içi paradır. bunları ayrılan zaman dilimi içinde çıkardığınız için. Geri sayım sona ermeden önce çeşitli ilgi çekici yerleri ziyaret ederek "Yerler" i güvenceye alabilirsiniz. Oh, ve eğer bir düşmanı öldürürseniz, tüm paralarını da çalabilirsiniz. Endişelenme, Warzone'da kazanmak için zor kazanılan dolarlarınızdan herhangi birini harcamanıza gerek kalmayacak.

Bir Zırh Plakası Paketi için envanter fiyatlandırması 1.500 $ 'dan başlar ve bir Yük Düşüşü için 6.000 $' a kadar değişir (tüm liste aşağıda gösterilmiştir). Zırh, Warzone'un haklı olduğunu düşündüğüm şeylerden biri, Blackout ve Apex'teki diğer katmanlı tabanlı kalkan sistemlerine kıyasla, sağlık ve kalkanlar evrensel olarak aynı. Tüm oyuncuların rejeneratif sağlığı vardır ve zırh plakaları için üç alan sağlanır. Haritaya önceden donatılmış iki araçla düşersiniz, ancak plakalar maç sırasında herhangi bir noktada satın alınabilir, yiyecek arayabilir ve donatılabilir. Satın Alma İstasyonları beş kişilik bir paket satın almanıza izin verir, böylece bir itfaiyeye yakalanırsanız size çok gerekli koruma sağlar.

Sonra Loadouts var. İlk Warzone çöpçatanlığı lobinize girmeden önce bunları belirtmeniz tavsiye edilir. Bu şeyler, kazanma şansınızı büyük ölçüde etkiler, bu nedenle Buy Station'daki en pahalı seçenek olmalarının nedeni budur. Yük yüklemeleri, bir Buy Station üzerinden arayabileceğiniz, önceden yapılandırılmış silah ve ikramiyelerdir. Birincil ve ikincil silah, bir dikmek (sizi radar için görünmez yapmak, daha hızlı sprint ve daha fazla sağlık yenilemesi gibi), patlayıcılar dahil ölümcül ekipman ve son olarak patlama yarıçapının yakınındaki düşmanları tespit edebilen bir anlık el bombası gibi taktik ekipmanlardan oluşur. Muhtemelen işi yapabilecek silahları bulmak yerine tam olarak ihtiyacınız olanı verirler.

Oyun sizi Nakit için yem yapmaya teşvik ediyor gibi görünebilir, ancak gerçekten oyuncuları öldürmek için avlamaya teşvik ediyor - ve haritada 150 oyuncu ile birçoğu elde edilebilir. Daha fazla para, daha sonraki oyun çatışmalarına daha iyi hazırlık anlamına gelir. Örneğin, radardan ilham alan bir İHA taramasında arama yapabilmek, yakındaki düşmanları duyabildiğiniz, ancak göremediğiniz zaman büyük bir yardımdır.

Elemelerden bahsetmişken, yeniden doğma ve Gulag hakkında konuşmam gerekiyor. Gulag ne kadar harika bir kavram. Gördüğünüz gibi, Warzone'da öldüğünüzde - aslında bir takım arkadaşı tarafından devirilebilir ve geri yüklenebilir, aynı zamanda bir kit kullanarak kendini yeniden canlandırabilirsiniz - genellikle ikinci bir şans, kazanmak için ölümüne gerçek bir savaş vereceksiniz. özgürlüğünüz. Gulag'ın içinde, başka bir talihsiz oyuncu ile eşleşmeyi bekleyecek ve bir hapishane banyosunda rastgele ortaya çıkan bir silahla bir bayrak yakalamaya ya da bire karşı savaşmaya zorlayacaksınız. Sağlık yenilemesi olmadan işinizi yapmak için 40 saniyeniz var. Kazanın ve paraşütle tekrar paraşüt yapın, kaybedin ve takım arkadaşlarınızı sizi bir Satın Alma İstasyonu aracılığıyla tekrar doğuracak kadar nakit peşinde koşarken belirtmelisiniz. Evet, bunun için de bir seçenek var.

Gulag hakkında inanılmaz şey, kazandığınızda ve oyuna döndüğünüzde aldığınız adrenalin acele. Takım arkadaşlarım, ölüme yol açan yangın söndürme işine sabitlenirken, hayatımda ikinci bir şans kazandım ve asla onların lehine olmayan bir savaşı kazanmalarına yardımcı oldum. Ekibinizin birden fazla üyesinin silindiği talihsiz olayda, takım arkadaşınızı düello sırasında banyo üzerindeki bir galeriden izlemenize izin verir, rakibinizin nerede olduğunu söyler ve onları sersemletmek için onlara taş atarsınız. Herkes kaybederse, lobiye geri döner. Başarı ve başarısızlık arasında iyi marjlar vardır.

Warzone, temel battle royale konseptlerine sadık kalarak, bölgeyi kısıtlamadan ve oyuncuları daha yakın bir yerde bir araya getirmeden önce her yeni alanı keşfetmeniz için zaman tanır. Kendinizi bölgenin dışında bulursanız, sizi ne kadar hızlı talep edebileceğini fark edeceksiniz. Sık sık kendimi bir sonraki bölgenin dışında rakip oyuncularla bir savaşta kilitli buldum ve güvenliği bulmaya çalışırken zehirli gaza yenik düştüm. Gaz Maskeleri bir şeydir, ancak sadece çevreleyen buluttan kısa süreli rahatlama sağlarlar.

Bunu kolaylaştırmak için Warzone iyi bir mobilite seçeneği sunar. Oyuncuların çoğu çemberin dışına çıkabilir, ancak Warzone paraşütünüzü yukarıdan konuşlandırmanıza izin verir ve bir çatı katında hızlı kaçışlar sağlar. Haritanın her yerinde beş tür araç da var: iki kişilik ATV, dört kişilik Taktik Rover ve SUV, Kargo Kamyonu ve Helikopter. Bazıları diğerlerinden daha hızlıdır ve değişen derecelerde koruma sağlarlar, ancak bir çimdik olduğunda bu gaz bulutundan kaçmanıza yardımcı olabilirler.

Oyunun 24 saatten daha eski olduğu göz önüne alındığında, oyuncuların sürekli olarak battle royale maçları kazanmak için gerekli olan meta - istenen oyun stili ve silah yüklemesi - çalışması biraz zaman alacak. Ancak zaten, Call of Duty oyuncuları Modern Warfare'de kazanılan uzmanlığı rakiplerini kaçırmak için kullanıyor - yakınlık mayınlarına ve köşelerde patlayıcı C4'ün akıllıca kullanımına dikkat edin.

PlayStation 4, Xbox One ve PC'de arkadaşlarınızla oynayabileceğiniz gerçeği bir nimettir. Fortnite, karışık platform lobileri (lobileri platformla sınırlamayı seçebilirsiniz) sunan ilk savaş royale oyunuydu, ancak Infinity Ward'ın Respawn / EA hala Apex Legends için aynı şeyi onaylamadığı bir gün sunmasını sağlıyor uygulanabilir bir üçlü bulmak çok daha kolay.

Tüm bu yeni unsurlarla, Warzone kesinlikle benzersiz bir şey sunuyor. Ancak, bazı işleri kullanabilen birkaç mekanik vardır. En şaşırtıcı seçeneklerden biri, rakip bir oyuncuyu yere seren kişiyi değil, onları bitiren kişiyi ödüllendiren öldürme sistemidir. Bu, kendini canlandıran kitlerin varlığı sayesinde kısmen açıklanabilir, ancak bir kişi bir düşmanı tam sağlıktan sıfıra indirdiğinde, yakınlarda olan bir takım arkadaşı değil, öldürme ile ödüllendirilmelidir.

Bazı oyuncular, düşürülen bir oyuncu ölmeden önce ayrılırsa, oyuncunun öldürmeyi veya ganimetini alamayacağını bile bildirmiştir.

Başka bir küçük rahatsızlık da takım lideri seçimidir. Her oyuncunun bireysel olarak atlaması gerektiğinde bir lider aday göstermenin kesinlikle bir anlamı yoktur. Apex, şu anda Trzone'un tek oyun modu olan trios'un olmamayı seçene kadar birbirine bağlı olduğu gruplandırılmış bir sistem kullanıyor. Şu anki durumunda, Warzone oyuncuları çoğu takım için özellikle çalışmayan, özellikle de herkesin sesli sohbette olmadığı bir tür orta zemine yerleştiriyor.

Gulag'ın bile zayıf yönleri var. Bire birini beklerken duş odası arenasının yukarısındaki galeride bir avuç diğer oyuncu ile bekleyeceksin. Sadece orada durursanız ve sıranızın yüklenmesini beklerseniz, diğer oyuncular taş atıp sizi yaparken yumruk atabilirler. Sağlık açısından mücadelenizi etkilemez, ancak çok gürültülüdür. Hitmarkerleri kapatmak veya şiddetin ses çıkarmasını durdurmak için bir seçenek olmalıdır.

Her şey söylendiğinde ve yapıldığında, Warzone herkese açık bir beta sürümünde ücretsiz bir oyundur. Çalışmanız gereken bazı karışıklıklar olacağını beklemelisiniz. Hareket kaygan, silah oyunu bir Call of Duty oyunundan tam olarak beklediğiniz şeydir, bir düşmanı yağmalamak diğer battle royale atıcılarından çok daha az etkileşim gerektirir. İnsanların Blackout ile ilgili neredeyse tüm sorunları doğrudan ele alıyor ve hatta Apex'in en iyi oyun içi ping sistemlerinden birini kopyalıyor (Fortnite de yaptı).

Her şeyin Modern Warfare ile bağlandığı göz önüne alındığında, birçoğunun kendi ilerlemelerini sürdürmek için bağımsız oyunun kilidini açmasını bekleyebilirsiniz, ancak Infinity Ward ayrıca içerideki şeyleri almak isteyenler için bir Battle Pass sistemi (bir ay için yaklaşık 10 $) sunuyor. savaş royale. Çoğu Battle Pass sisteminde olduğu gibi, Warzone kazan-öde ödemesini teşvik etmez, bunun yerine kozmetik ürünler, farklı Operatör kaplamalarına ve silahlara yönelik planlara erişim sağlar.

Bu sorunlardan bazıları çözüldükten sonra, Solo ve Duo çalma listelerinin, muhtemelen dört oyunculu takımların bile eklenmesini beklerdim. Sonra eğlence gerçekten başlıyor.

Bu İçeriğe Tepki Ver (en fazla 3 tepki)



Disqus Yorumları